Nyheter

HiQ International: HiQ utvecklar smart destinationswebb åt Eskilstuna

[image]

Den nya webbplatsen har som mål att få fler att upptäcka Eskilstuna. Sidan är i första hand utvecklad för mobilanvändning och innehåller inspiration, guider och tips för att förmedla känslan av Eskilstuna som en miljösmart industristad. 

– Just marknadsföring av destinationer är ett tydligt område där det finns stora möjligheter med digitaliseringen. Och med hjälp av digital teknik hjälper vi besöksnäringen att utvecklas samt gör kultur, sevärdheter och evenemang mer tillgängliga för både inhemska och utländska turister, säger Anders Nilsson, vd på HiQ Mälardalen.

Under utvecklingen har fokus lagts på att utveckla funktioner för att automatiskt hämta och presentera evenemang, platser för möten och konferenser baserat på de kriterier redaktörerna väljer ut. Sajten kommer även längre fram att få AI-funktionalitet för att efter hand lära sig vilken typ av information besökarna konsumerar baserat på ett antal ingångsvärden, såsom årstid, väder, veckodag och position.

 

För mer information, kontakta gärna: 

Erik Ridman, kommunikationschef HiQ, tfn: 070-420 00 01, e-post: erik.ridman@hiq.se